Köpvillkor och GDPR
1. Bekräftelse på genomfört köp
Efter att du har lagt din beställning och betalat med Swish eller med kort får du en mailbekräftelse på ditt köp. I mailet får får du instruktioner för hur du skapar ditt lösenord.
Du får även en mailbekräftelse när du köper annat via vår webbutik.
2. Priser och avgifter
I alla prenumerationspriser ingår moms med 6 %.
Du som konsument har bland annat rättigheter enligt Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler och E-handelslagen (2002:562) när du köper varor och tjänster på internet. För information om vilka rättigheter du som konsument har rekommenderar vi dig att besöka konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se eller kontakta dem på telefon tel. 0771-42 33 00.
3. Ångerrätt
Vid köp på www.svenskamorgonbladet.se har du alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande lagstiftning. Detta innebär att du har rätt att ångra ditt köp genom att meddela vår kundservice detta. Då betalar vi tillbaka det belopp som motsvarar icke redan levererade dagar som prenumerant.
4. Uppsägning
- Den tidsbestämda prenumerationen avslutas automatiskt utan att du behöver säga upp den.
- Vi skickar erbjudande till dig om att förlänga/förnya din prenumeration i god tid innan prenumerationen upphör.
5. Immateriella rättigheter
All upphovsrätt och andra immateriella rättigheter till material på www.svenskamorgonbladet.se:s plusbilaga ägs av privat aktör och får inte spridas vidare.
6. Dina rättigheter som konsument
Du som konsument har bland annat rättigheter enligt Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, E-handelslagen (2002:562), Konsumentköplagen (1990:932) och Konsumenttjänstlagen (1985:716) när du köper varor och tjänster på internet.
7. Kundservice
Du är alltid välkommen att kontakta Svenska Morgonbladets kundservice på info@svenskamorgonbladet.se eller på tfn 076-2730540