EU använder skattepengar för att marknadsföra coronafonden i SvD
I tisdags gjorde EU-kommissionen reklam för ”Next generation EU” med en helsidesannons i Svenska Dagbladet. ”Next generation EU” är unionens stora återhämtningspaket som skuldsätter medlemsländer i decennier framöver. I annonsen står det att ”Vi har visionen, vi har planen och vi har enats om att investera 750 miljarder euro tillsammans. Nu är det dags att börja arbetet med att göra Europa grönare, mer digitalt och motståndskraftigt.”
Trots att det redan tagits beslut om denna coronakrisfond används nu skattepengar till att finansiera reklam för att försvara EU-elitens besluts, skriver Slöseriombudsmannen på sin facebooksida.
Bakgrund: Återhämtningspaketet innebär att medlemsländerna investerar 750 miljarder euro som sedan investeras i politiskt korrekta näringar med argument om att det återhämtar vår ekonomi. En del ges som lån och en del som bidrag. Sverige ska bidra med runt 150 miljarder kr och skuldsätts till internationella storbanker genom EU fram till 2058.